Search my Blog

Sunday, September 6, 2009

Bangkit Cheese

My second type of Hari Raya cookies this year. Again trying something new this year and will comment after tasting tonite.

See below a tray of unbaked ones and how different the shape after baked. They really fluff-up.
Baru je merasa sekut yang ini... memang kelas, kasi 5bintang kat Diana FRD...! Tak tau camna nak descibe tapi sedap banget! Masuk mulut terus cair & rasa keju yg crunchy mcm nuts lak kat dlm tu. Walaupun rupa tak cantik sangat tapi rasa nya memang best dari segi texture & rasa manis/cheesy..!

Resepi ni Along dah adjust untuk separuh bancuhan. Juga susun semula untuk lebih mudah.

(rasanya 200 keping ada kot)
BAHAN2:
250g Mentega
180g Gula Aising
2 Kuning Telur
250g Tepung Ubi - sanggar 10 min
225g Tepung Jagung
1/2 st BP
1/4 st Garam
70g Parutan Keju Cheddar
Sedikit Paruan Keju - utk hiasan

CARA2:
1. Pukul Mentega & Gula sehingga kembang.
MAsukkan kuning telur & pukul sehingga sebati.
Masukkan bahan2 kering.

2. Canai & terap.
Tabur parutan keju atas setiap biskut.
Bakar 160C 15 min.

3 comments:

  1. salam...dah siap kuih raya....sedapnyer..deeja aper belum buat lagi...slmt menjamu selera.

    ReplyDelete
  2. Roz,jemputle dtg ke umh bila blik Tepen ye....

    ReplyDelete
  3. Can I request for the English version when you have the time? Thank you.

    Regards,
    fiona

    ReplyDelete

Please use OpenID if you do not have any account.
(Sila guna OpenID untuk tinggalkan komen anda jika tiada akaun Google)