Search my Blog

Thursday, November 3, 2016

Doa Selamat Kembali & Harijadi Bonda


 Assalamualaikum semua sahabat2 Along.... Alhamdulillah Along dah selamat kembali ke tanah air sebulan yang lalu.... Terimakasih tidak terhingga kepada semua sahabat2 yg mendoakan perjalanan dan ibadat haji... maaf ya amat kerana tidak dapat ke udara lebih awal untuk makluman dan ucapan terima-kasih namun doa Along buat semua senantiasa di hati.... insyaallah.

 Dah lama tak berkongsi menu makan2.... semenjak balik kampong ni boleh dikatakan setiap minggu ada acara makan2 di rumah sebab ramai sanak-saudara yang selalu berziarah.... alhamdulillah memang seronok.

Beberapa hari selepas pulang dari Tanah Suci, Along buat doa selamat secara kecil2 sesama ahli keluarga yg diam berhampiran... kebetulan ia nya jatuh pada hari ulangtahun Emak Along.  Menu simple2 jer... kongsikan di sini buat kenangan.

1. Kek Harijadi surprise buat Bonda:
Emak tak tahu pun ada sambutan harijadi.... Along pun buat2 lupa pagi tu sehingga pada waktu jamuan.... juga hadiah sepasu orkid merah dari kami "the girls" memang terkejut sangat bonda.... heheee.

Along buat kek fevret Emak... kek pisang! Along hiaskan dengan fondant dan tidak menutupi keseluruhan kek sebab Emak tak berapa suka kek yg terlalu banyak aising.

 
Adiah birthday untuk Emak!
   Emak posing gembira sebagai kenangan manis harijadi.... Alhamdulillah atas kurniaan Allah di beri kesihatan dan umur yg panjang buat bonda... semuga bonda senantiasa tabah dan kuat selalu... aamiin.

2. Laksa Garaj Taiping
  .... my fevret! Baru sebulan duduk luar Malaysia dah rindu sangat dengan Laksa Utara.... ini my niece Isniyati yg masakkan... dia mmg terrer masak ni....


3. Mee Sup Garaj
 yang ini pun my niece Isniyati yg masakkan..... memang terangkat (gambo takdan nak snap tapi Along pinjam gambo yg Along masak.... sama gak kan.... heheee)

4. Capati Kuah Dalca Tulang
... tak dan nak snap gambo isi nya... sampai2 jer dah kena serbu... tengok tong pun jadi lah ya.... heheee... Ini my brother Abg Ndak yg sponsor...


5. Jeli Konyaku Rose
.... simple jer ni


6. Serimuka Pandan
... Along tak letak pewarna jadi hijau nya kusam sedikit tapi rasa memang best dan harum pandan yg semulajadi... laku semua licin!

7. Kek Hati Pari Sarawak
... ini sponsored by my BFF Norjanah... come all the way from Sarawak! Thank-you sahabatku!

8. Air Zam-Zam & Kurma Nabi
...dari Tanah Suci

9. Another surprise birthday cake!
... buah tangan dari Lumut by Kak Lang... Kek Karot Aising Creamcheese!

10. Kuih Pau Inti Kelapa
... buah tangan dari ibu mertua my niece... gebu sangat walaupun hanya menggunakan tepung gandum biasa!

11. Kuih Ketayap Batu Kurau
... buah tangan dari my niece... lembut dan inti yg moist!

1 comment:

Please use OpenID if you do not have any account.
(Sila guna OpenID untuk tinggalkan komen anda jika tiada akaun Google)